Regulamin zachowania się uczniów podczas przerw międzylekcyjnych w Publicznej  Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Potoczku

I. Postanowienia ogólne:

1.Celem regulaminu jest zapewnienie uczniom bezpieczeństwa i możliwości wypoczynku podczas przerw międzylekcyjnych.

2. Nad bezpieczeństwem uczniów podczas przerw czuwają nauczyciele dyżurujący.

3. Przerwa międzylekcyjna przeznaczona jest na odpoczynek, bezpieczną zabawę, rozmowę z rówieśnikami, spożywanie posiłku, korzystanie z toalety, wypożyczanie książek z biblioteki szkolnej.

II. Obowiązki i prawa ucznia podczas przerw:

1. Przed rozpoczęciem pierwszej lekcji uczniowie przebierają się w szatni, potem przebywają na korytarzu szkolnym przed klasą, w której rozpoczynają zajęcia.

2. Uczniowie ustawiają tornistry przy ścianie sali, w której będą odbywać się ich zajęcia.

3. Uczniowie bezwzględnie podporządkowują się poleceniom nauczycieli dyżurujących.

4. Po dzwonku na lekcję uczniowie zobowiązani są ustawić się przed wyznaczoną salą lekcyjną |i oczekiwać w spokoju na nauczyciela.

5. Przedszkolaki przed zajęciami przebywają w świetlicy szkolnej, po dzwonku udają się do sal z nauczycielem, z którym mają zajęcia.

7. Uczniów obowiązują zasady bezpiecznego poruszania się po schodach – spokojnie wchodzą i schodzą zawsze prawą stroną.

8. Podczas przerw międzylekcyjnych uczniowie nie mogą przebywać w szatniach.

9. Uczniów obowiązuje bezwzględny zakaz opuszczania terenu szkoły w czasie przerw.

10. Podczas przerw obiadowych do stołówki udają się zgodnie
z harmonogramem tylko ci uczniowie, którzy jedzą obiady. Kulturalnie ustawiają się w kolejce w oczekiwaniu na posiłek. Dzieci z klas 0  spożywają posiłek w obecności wychowawców.

11. W czasie przerw zabrania się:

·             biegania po korytarzach i schodach,

·             hałasowania (krzyki, piski, gwizdy),

·            stosowania agresji fizycznej i psychicznej (popychanie, kopanie, bicie, podstawianie nóg, przezywanie, obrażanie, wyzywanie itp.),

·            organizowania zabaw, które mogą stanowić zagrożenie dla życia i zdrowia,

·            nieuzasadnionego przebywania w toaletach szkolnych,

·            śmiecenia, niszczenia mienia i sprzętu szkolnego,

·            noszenia przy sobie niebezpiecznych przedmiotów (nożyczki, szpilki, pinezki itp.),

12. O problemach, konfliktach, sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu, zauważonej dewastacji i obecności osób postronnych uczniowie niezwłocznie informują dyżurującego nauczyciela.

14. Z toalet korzysta się wyłącznie w sprawach związanych z higieną i potrzebami fizjologicznymi.

15. W toaletach i na korytarzach należy zachować czystość.

16. Po dzwonku na lekcję uczniowie ustawiają się przy salach lekcyjnych.